Identyfikacja potrzeb informacyjnych małopolskich przedsiębiorstw
Autor: | Marcin Nytko |
Wydawca: | Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego |
Wersja językowa: | polska |
Rodzaj publikacji: | analiza |
Rok publikacji: | 2009 |
Temat: | przedsiębiorczość |
Plik raportu: | Pobierz |
Słowa kluczowe: | dotacje, koniunktura gospodarcza, Małopolska, potrzeby informacyjne, ulgi, województwo małopolskie, wsparcie administracyjno-organizacyjne, wsparcie działalności innowacyjnej, wsparcie rozwoju eksportu, |

Opis:
Raport „Identyfikacja potrzeb informacyjnych małopolskich przedsiębiorstw” wskazuje obszary, w których przedsiębiorcy odczuwają deficyty informacyjne. Skoncentrowano się na kwestiach, które zdaniem przedsiębiorców, mogą przyczynić się do wzrostu innowacyjności i konkurencyjności firm. Pod kątem potrzeb informacyjnych przebadano m.in. takie obszary jak: koniunktura gospodarcza, rynek pracy, ulgi i dotacje inwestycyjne, możliwość uzyskania wsparcia administracyjno-organizacyjnego procesu inwestycyjnego, wsparcia rozwoju eksportu, wsparcia działalności innowacyjnej, prawa czy współpracy z uczelniami wyższymi i jednostkami badawczo-rozwojowymi. Badanie składało się z dwóch etapów: badania jakościowego – przeprowadzonego metodą indywidualnego wywiadu pogłębionego wśród 10 średnich i 10 dużych przedsiębiorstw; badania ilościowego – przeprowadzonego metodą standaryzowanej ankiety telefonicznej wspieranej komputerowo wśród 250 mikro i 250 małych przedsiębiorstw.
Zapraszamy do lektury.
Identyfikacja potrzeb informacyjnych małopolskich przedsiębiorstw – streszczenie